1

  
=
         






Analyse van 0 gemaakte sommen. Nog 30 te gaan.
. (), anoniem.


langzaam9+2
Nog niet
gemaakt.
   9+3
Nog niet
gemaakt.
   9+4
Nog niet
gemaakt.
   9+5
Nog niet
gemaakt.
   9+6
Nog niet
gemaakt.
   8+3
Nog niet
gemaakt.
   8+4
Nog niet
gemaakt.
   8+5
Nog niet
gemaakt.
   8+6
Nog niet
gemaakt.
   8+7
Nog niet
gemaakt.
   
sneller9+2
Nog niet
gemaakt.
   9+3
Nog niet
gemaakt.
   9+4
Nog niet
gemaakt.
   9+5
Nog niet
gemaakt.
   9+6
Nog niet
gemaakt.
   8+3
Nog niet
gemaakt.
   8+4
Nog niet
gemaakt.
   8+5
Nog niet
gemaakt.
   8+6
Nog niet
gemaakt.
   8+7
Nog niet
gemaakt.
   9+2
Nog niet
gemaakt.
   9+3
Nog niet
gemaakt.
   9+4
Nog niet
gemaakt.
   9+5
Nog niet
gemaakt.
   9+6
Nog niet
gemaakt.
   8+3
Nog niet
gemaakt.
   8+4
Nog niet
gemaakt.
   8+5
Nog niet
gemaakt.
   8+6
Nog niet
gemaakt.
   8+7
Nog niet
gemaakt.
   


Deze leerstap ().


Nadat de kinderen stipgroepen tot 15 hebben leren herkennen kunnen zij sommen tot 15 leren herkennen. Daarbij gaat het er vooral om dat zij het splitsen rond 10 zien. Met name bij 9+x moeten de kinderen niet gaan tellen maar zeggen/denken Oh, gewoon een eraf.

Geen link.


Naar alle 59 leerstappen.
Alle 59 leerstappen en 1459 sommen.