lsn in statistics: bron: p72 lsf: v7
in stat: leerstapfile: p72 lsno:38
eind statistics: dit is leerstap no: 38
bron: p72
n leerstappen eind stats: 67
Precies dezelfde sommen
maar geen kleuren.
anolink2
Punten:
Tijd: 0.
Je kunt een leerling motiveren de sommen nogmaals te doen met:
Kijk, je hebt .. punten/ seconden. Nog een keer en dan meer punten/ minder tijd?
Eventueel een wedstrijd tussen leerlingen?
Doe dat alleen wanneer:
• Je wilt voorkomen dat de kinderen op de vingers gaan tellen. Met snelheid dwing je betere methoden dan tellen af.
• Wanneer het kind de sommen redelijk beheerst.
• Wanneer het kind zich gemakkelijk laat afleiden.
Geen link.
Terwijl de kinderen zelfstandig de sommen maken kan je over de schouder van de kinderen zien hoe het loopt. Moet ik er naar toe?
• Loopt het goed (veel bruine hazen).
• Gaat te langzaam (veel lichtgrijs).
• Wel veel fouten (donkergrijs)?
•
• Weet niet (wit)
p72
1
100
+
100
Beste rekenhaas:
Dat weet ik niet hoor.
Stimuleer
Weet ik niet.
• Er komen geen creatieve intelligentie maar helaas foute methode in de hersenen.
• De foutenanalyse kost meer tijd maar levert niets op.
•
Weet ik niet.
betekent eigenlijk:
Sorry juf, niet goed uitgelegd. Opnieuw!
Geen link.
Makkelijker sommen graag.
Met klik terug, naar leerstap 37:
Termen
onder
elkaar, boven 100, kleursteun
Nog 1x graag.
Opnieuw beginnen
of nog een keer deze 18 sommen.
Moeilijker sommen graag.
Met klik naar volgende leerstap:
Termen
onder
elkaar, video- en kleursteun, tot 40.
5 sommen verder.
Als je gemakkelijke sommen
wilt overslaan.
Geen link.
Analyse van 0 gemaakte sommen.
Nog 18 te gaan.
p72. Termen
onder
elkaar, boven 100. (
), anolink2.
een plaats
100+100
Nog niet
gemaakt.
100+300
Nog niet
gemaakt.
200+400
Nog niet
gemaakt.
400+500
Nog niet
gemaakt.
800+100
Nog niet
gemaakt.
300+400
Nog niet
gemaakt.
twee plaatsen
100+101
Nog niet
gemaakt.
100+302
Nog niet
gemaakt.
200+401
Nog niet
gemaakt.
400+503
Nog niet
gemaakt.
803+100
Nog niet
gemaakt.
305+400
Nog niet
gemaakt.
drie plaatsen
100+110
Nog niet
gemaakt.
100+320
Nog niet
gemaakt.
200+410
Nog niet
gemaakt.
400+530
Nog niet
gemaakt.
830+100
Nog niet
gemaakt.
350+400
Nog niet
gemaakt.
Deze leerstap (p72).
Termen
onder
elkaar, boven 100.
Gelijk aan de vorige leerstap maar geen kleursteun. Maak de som eventueel moeilijker door niet in 'piloten'-taal te laten antwoorden maar met de gewone (verwarrende) telwoorden.
Geen link.
Naar alle 67 leerstappen.
Alle 67 leerstappen en 1642 sommen.