lsn in statistics: bron: p2 lsf: v7
in stat: leerstapfile: p2 lsno:32
eind statistics: dit is leerstap no: 32
bron: p2
n leerstappen eind stats: 67
Maak zelf maar een gezichtje.
Jij noemt het getal
en ik klik.
anolink2
Punten:
Tijd: 0.
Je kunt een leerling motiveren de sommen nogmaals te doen met:
Kijk, je hebt .. punten/ seconden. Nog een keer en dan meer punten/ minder tijd?
Eventueel een wedstrijd tussen leerlingen?
Doe dat alleen wanneer:
• Je wilt voorkomen dat de kinderen op de vingers gaan tellen. Met snelheid dwing je betere methoden dan tellen af.
• Wanneer het kind de sommen redelijk beheerst.
• Wanneer het kind zich gemakkelijk laat afleiden.
Geen link.
Terwijl de kinderen zelfstandig de sommen maken kan je over de schouder van de kinderen zien hoe het loopt. Moet ik er naar toe?
• Loopt het goed (veel bruine hazen).
• Gaat te langzaam (veel lichtgrijs).
• Wel veel fouten (donkergrijs)?
•
• Weet niet (wit)
p2
1
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
Beste rekenhaas:
Dat weet ik niet hoor.
Stimuleer
Weet ik niet.
• Er komen geen creatieve intelligentie maar helaas foute methode in de hersenen.
• De foutenanalyse kost meer tijd maar levert niets op.
•
Weet ik niet.
betekent eigenlijk:
Sorry juf, niet goed uitgelegd. Opnieuw!
Geen link.
Makkelijker sommen graag.
Met klik terug, naar leerstap 31:
100-veld verkennen, gezicht ontdekken.
Nog 1x graag.
Opnieuw beginnen
of nog een keer deze 36 sommen.
Moeilijker sommen graag.
Met klik naar volgende leerstap:
Plaatswaarde herkennen in een getal.
5 sommen verder.
Als je gemakkelijke sommen
wilt overslaan.
Geen link.
Analyse van 0 gemaakte sommen.
Nog 36 te gaan.
p2. 100-veld verkennen, gezicht zelf tekenen. (
), anolink2.
tot 10
Nog niet
gemaakt.
Nog niet
gemaakt.
Nog niet
gemaakt.
Nog niet
gemaakt.
Nog niet
gemaakt.
Nog niet
gemaakt.
Nog niet
gemaakt.
Nog niet
gemaakt.
Nog niet
gemaakt.
tot 20
Nog niet
gemaakt.
Nog niet
gemaakt.
Nog niet
gemaakt.
Nog niet
gemaakt.
Nog niet
gemaakt.
Nog niet
gemaakt.
Nog niet
gemaakt.
Nog niet
gemaakt.
Nog niet
gemaakt.
tot 30
Nog niet
gemaakt.
Nog niet
gemaakt.
Nog niet
gemaakt.
Nog niet
gemaakt.
Nog niet
gemaakt.
Nog niet
gemaakt.
Nog niet
gemaakt.
Nog niet
gemaakt.
Nog niet
gemaakt.
tot 40
Nog niet
gemaakt.
Nog niet
gemaakt.
Nog niet
gemaakt.
Nog niet
gemaakt.
Nog niet
gemaakt.
Nog niet
gemaakt.
Nog niet
gemaakt.
Nog niet
gemaakt.
Nog niet
gemaakt.
tot 50
Deze leerstap (p2).
100-veld verkennen, gezicht zelf tekenen.
Laat het kind zelf een gezicht tekenen, of wat anders.
Maar het kind moet niet zelf invoeren.
Het kind geeft de getallen mondelijk door aan jou of aan een ander kind.
Geen link.
Naar alle 67 leerstappen.
Alle 67 leerstappen en 1642 sommen.