lsn in statistics: bron: p14t lsf: v7
in stat: leerstapfile: p14t lsno:48
eind statistics: dit is leerstap no: 48
bron: p14t
n leerstappen eind stats: 67
Rekenen maar.
anolink2
Punten:
Tijd: 0.
Je kunt een leerling motiveren de sommen nogmaals te doen met:
Kijk, je hebt .. punten/ seconden. Nog een keer en dan meer punten/ minder tijd?
Eventueel een wedstrijd tussen leerlingen?
Doe dat alleen wanneer:
• Je wilt voorkomen dat de kinderen op de vingers gaan tellen. Met snelheid dwing je betere methoden dan tellen af.
• Wanneer het kind de sommen redelijk beheerst.
• Wanneer het kind zich gemakkelijk laat afleiden.
Geen link.
Terwijl de kinderen zelfstandig de sommen maken kan je over de schouder van de kinderen zien hoe het loopt. Moet ik er naar toe?
• Loopt het goed (veel bruine hazen).
• Gaat te langzaam (veel lichtgrijs).
• Wel veel fouten (donkergrijs)?
•
• Weet niet (wit)
p14t
1
10+10
Beste rekenhaas:
Dat weet ik niet hoor.
Stimuleer
Weet ik niet.
• Er komen geen creatieve intelligentie maar helaas foute methode in de hersenen.
• De foutenanalyse kost meer tijd maar levert niets op.
•
Weet ik niet.
betekent eigenlijk:
Sorry juf, niet goed uitgelegd. Opnieuw!
Geen link.
Makkelijker sommen graag.
Met klik terug, naar leerstap 47:
Termen
naast
elkaar, steun: kleur, tot 100. Op papier.
Nog 1x graag.
Opnieuw beginnen
of nog een keer deze 32 sommen.
Moeilijker sommen graag.
Met klik naar volgende leerstap:
Termen
onder
elkaar, tot 100, toets.
5 sommen verder.
Als je gemakkelijke sommen
wilt overslaan.
Geen link.
Analyse van 0 gemaakte sommen.
Nog 32 te gaan.
p14t. Termen
naast
elkaar, tot 100, toets. (10+10 ... 45+54), anolink2.
Hele 10.
10+10
Nog niet
gemaakt.
10+12
Nog niet
gemaakt.
20+13
Nog niet
gemaakt.
11+20
Nog niet
gemaakt.
20+20
Nog niet
gemaakt.
20+12
Nog niet
gemaakt.
20+13
Nog niet
gemaakt.
30+12
Nog niet
gemaakt.
Geen
gelijke
cijfers.
32+14
Nog niet
gemaakt.
14+23
Nog niet
gemaakt.
43+25
Nog niet
gemaakt.
61+23
Nog niet
gemaakt.
71+23
Nog niet
gemaakt.
45+23
Nog niet
gemaakt.
75+12
Nog niet
gemaakt.
56+23
Nog niet
gemaakt.
Gelijke
cijfers
en plaats.
52+42
Nog niet
gemaakt.
21+31
Nog niet
gemaakt.
43+45
Nog niet
gemaakt.
51+21
Nog niet
gemaakt.
46+42
Nog niet
gemaakt.
15+12
Nog niet
gemaakt.
42+52
Nog niet
gemaakt.
41+31
Nog niet
gemaakt.
Gelijke
cijfers
andere
plaats.
63+31
Nog niet
gemaakt.
52+23
Nog niet
gemaakt.
34+45
Nog niet
gemaakt.
51+12
Nog niet
gemaakt.
36+23
Nog niet
gemaakt.
15+21
Nog niet
gemaakt.
42+25
Nog niet
gemaakt.
45+54
Nog niet
gemaakt.
Deze leerstap (p14t).
Termen
naast
elkaar, tot 100, toets.
Optelsommen, termen zoals gebruikelijk
naast
elkaar getoond, met uitkomst onder 100.
Een mondeling antwoord is de moeilijkste vorm. Eigenlijk te moeilijk. Er zullen dan veel verwisslingen zijn van tientallen en eenheden.
Opschrijven op papier is eenvoudiger.
Geen link.
Naar alle 67 leerstappen.
Alle 67 leerstappen en 1642 sommen.