v3 1

  
0
1
2
3
4
   
5
6
7
8
9
         






Analyse van 0 gemaakte sommen. Nog 20 te gaan.
v3. Aftellen, 2+3=1,2 .... 3,4,5. (), anoniem.


lang
zaam
2+3
Nog niet
gemaakt.
   3+3
Nog niet
gemaakt.
   3+4
Nog niet
gemaakt.
   4+5
Nog niet
gemaakt.
   5+4
Nog niet
gemaakt.
   
sneller2+3
Nog niet
gemaakt.
   3+3
Nog niet
gemaakt.
   3+4
Nog niet
gemaakt.
   4+5
Nog niet
gemaakt.
   5+4
Nog niet
gemaakt.
   2+3
Nog niet
gemaakt.
   3+3
Nog niet
gemaakt.
   3+4
Nog niet
gemaakt.
   4+5
Nog niet
gemaakt.
   5+4
Nog niet
gemaakt.
   2+3
Nog niet
gemaakt.
   3+3
Nog niet
gemaakt.
   3+4
Nog niet
gemaakt.
   4+5
Nog niet
gemaakt.
   5+4
Nog niet
gemaakt.
   


Deze leerstap (v3).
Aftellen, 2+3=1,2 .... 3,4,5.

Deze sommen bepalen of het kind sommen nog uitrekent door zeer uitvoerig beide termen af te tellen. 2+3 gaat dus zo: 1,2, dat is 2. En dan 1,2,3. Dat is 3. En dan telt het kind alles: 1,2,3,4,5.


Het kind ziet de telwoordenrij nog als Iene, miene, mutte. die je helemaal moet aflopen (seriatie). Het getallensysteem laat aanzienlijke verkortingen toe, bijvoorbeeld het bijtellen van de volgende leerstap.

Geen link.


Naar alle 59 leerstappen.
Alle 59 leerstappen en 1459 sommen.